lørdag den 23. juli 2022

Hjem til mor

 Torsdag den 21. Juli 2022

Denne opdatering har jeg ventet længe på, men min mor er ikke så hurtig. Jeg er i maj 2022 flyttet fra Korsør og hjem til min mor. 
Hun har kæmpet for at få mig hjem siden oktober 2021. Det er ikke lige til at flytte sådan en som mig. Jeg kræver jo mit og der skulle findes nyt dagstilbud, aflastning, kørsel osv. 
Men det lykkedes til sidst. 

Der skete desværre det i maj 2021, at jeg faldt og slog mine tænder. 
Det tog 8 måneder før de blev lavet grundet coronaen…eller var det mon fordi jeg ikke sidder og piver? Tror det var det, som tandlægen havde sagt til min mor. 
Hvis han ikke har ondt, så er det ikke akut. Tænker nu alligevel at alle ødelagte tænder er akut…men ikke i coronatiden.

Men den dag jeg faldt, vaskede personalet mig og lagde mig i seng. Min mor fik godt nok et chok da hun så mig dagen efter. Afsted på skadestuen og lægevagten. Det var min mor der opdagede, at min ene fortand var halv. Av for den da. 
Jeg havde bidt gennem min læbe, så den var blevet stor og blå. Nøj, hvor var min mor sur. Jo det kan hun godt blive. 

Men nu er jeg kommet hjem til hende og bo. Det er dejligt. Hun gider godt shoppe med mig. Det elsker jeg. 

Jeg har været på dagstilbud i Tåstrup, men desværre var de ikke helt vild med mig, så de opsagde aftalen efter 14 dage. Jeg var udadreagerende…men for den da…jeg er handicappet med diagnoser som, Emanuel Syndrom og infantil autisme. Tror min mor fik et chok, da hun blev ringet op fredag den 10. juni. Puha...det var ikke sjovt at være hende. 

Vi tager på ture i weekenderne. Jeg kan jo godt lide dyr, så vi tager i Zoo. Selvom jeg ikke kan gå HELE Zoo rundt, så tager vi små ture derinde. Bare jeg får lov til at købe noget inden vi kører hjem. Mor er god til at overtale mig til at vente, til lige inden vi skal hjem. Hun gider ikke slæbe rundt på mine ting i flere timer ...haha. 


















Hvad skal jeg så?

Så nu havde jeg sidste dag i fredags og så skal jeg “passes” hjemmefra. 

Måske jeg kan få lov til at bestemme selv, når mor er på arbejde...Det er jo på min hjemmebane. Skal bare finde ud af, hvordan min mor ikke får noget at vide, da hun så kigger på mig og fortæller mig, at jeg skal opføre mig ordentligt...hehe jeg prøver jo.

Vi skriver et nyt opslag, når vi ved noget mere. Nu skal der bare ansættes en først.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar